پارچه هایی که کمتر شنیده اید!

پارچه هایی که کمتر شنیده اید!
برای خرید و استعلام قیمت با شماره 09132296135 تماس حاصل فرمایید
فروش فقط به صورت عمده

پارچه هایی که کمتر درباره آن ها شنیده اید!

هنگام خرید لباس، کیف یا کفش و غیره به انواع اجناس پارچه با نام‌های عجیب و غریب مانند دانتل، بنگالین، لیوسل و غیره برمی‌خورید که اغلب روح خود فروشنده نیز به تفاوت آنها التفات ندارد و اگر از وی بپرسید که مثلاً تفاوت پلی استر و پلی اورتان چیست؟ شروع به بافتن فلسفه‌ می‌کند. ما به دور از تمام سفسطه‌ها برآن آمدیم تا مجموعه‌ای کامل از انواع پارچه را با کمک گرفتن از نساجان خارجی و وطنی جمع آوری نماییم.

پارچه از زمان‌های قدیم در میان انسان‌ها بوده و یکی از اختراعات مهم بشریت است؛ به طوری که ما هنوز نتوانستیم تصمیم بگیریم که بین چرخی که زیر پای آدمی می‌چرخد و پارچه که وی را می‌پوشاند کدام مهم‌تر بوده‌است. همه‌ی ما هم در طول زندگی‌مان پارچه دیده‌ایم و با آن سر و کار داشته‌ایم. اگر شک دارید، نگاهی به لباس تن‌تان بیندازید، اگر لباس‌تان از ۵ سال پیش که دوش گرفتید، تا امروز رنگ قهوه‌ای و ظاهری خشک به خود گرفته و در حال ورقه ورقه شدن است که هیچ، در غیر این صورت شما پارچه به تن دارید. اگر از دسته‌ی اول هستید به مقاله‌ی انواع پارچه از الیاف طبیعی تا مصنوعی رجوع کنید و در جهت تولید این پوشش شگفت انگیز قدم بردارید. حال آماده باشید تا با پارچه هایی که نام شان کمتر به گوشتان خورده است آشنا شوید. 

دریافت مشاوره و قیمت | ۰۹۱۳۲۲۹۶۱۳۵ (تماس، واتس اپ و تلگرام)

پارچه لاکرا یا الاستین

اسپندکس، لاکرا یا الاستین یک پارچه‌ی مصنوعی است که به خاصیت کشسانی فوق العاده اش شناخته می‌شود که از پلاستیک طبیعی محکم تر و بادوام‌تر است. از این پارچه در مواردی استفاده می‌شود که کشسانی، به خصوص برای راحتی مد نظر است. مانند کاربرد آن در لباس‌های ورزشی، می توان گفت پارچه ای لوکس و گران قیمت است، در جهت عرضی کش می آید و به همین دلیل پارچه هایی که درصدی لاکرا دارند نه تنها دوام بیشتری دارند بلکه در حفظ ظاهر هم پیشتاز هستند، یعنی به اصطلاح زانو نمی اندازند و از فرم خارج نمی شوند.

پارچه پی وی سی

چرم مصنوعی PVC «پی وی سی» و PU «پلی اورتان» ترکیبی از یک لایه روکش به نام Skin و یک لایه اسفنج از جنس PVC یا PU است که بر روی پارچه پوشش داده می شود.

پارچه ریون

ماده‌ی اولیه‌ی ریون، سلولز است. سلولز از لینتر پنبه و یا خمیر چوب درختان مخروطی مانند سرو و کاج و مشابه آنها به دست می‌آید. برای تهیه‌ی ماده‌ی اولیه‌ی ریون لازم است سلولز الیاف کوتاه پنبه یا چوب به دقت بازیابی گردد. به این ترتیب با انجام یک سری عملیات شیمیایی در چندین مرحله، سلولز طبیعی به لیف ریون تبدیل می شود. بنابراین، ریون جزء الیاف سلولزی بازیافتی محسوب می شود.

پارچه گاباردین

نوعی پارچه با بافت ریز از پنبه، پشم یا الیاف مصنوعی با نقوش برجسته تیغ ماهی، جناقی یا مخلوط راه راه اریب است که همواره از سمت راست به چپ یا پایین به بالا بافته می‌شود. گاباردین (انگلیسی: Gabardine) یک پارچه سخت، محکم بافته شده است که به منظور ساختن کت و شلوار، پالتو، شلوار، لباس متحدالشکل، بادشکن و لباسهای دیگر به کار می‌رود.

پارچه اشبالت

چرمی است شبیه جیر که از ورقه ورقه کردن چرم های ضخیم گاوی به دست می آید که نسبت به جیر سطح پایینتر محسوب و طبقه بندی می گردد. این نوع چرم از لایه لایه کردن چرم ضخیم گاو به دست می‌آید. در این روش، بخش براق پوست گاو به صورت ورقه‌ای برداشته شده و یک سطح پرزدار به دست می‌آید که در واقع لایه دوم پوست به حساب می آید. این نوع چرم به نسبت چرم نبوک از مقاومت کمتری برخوردار است.

پارچه نبوک

چرمی است که مانند جیر و اشبالت دارای رخ مخملی می باشد اما با ظرافت بسیار پرداخت شده و دارای سطحی لطیف است. نبوک به عنوان مرغوب‌ترین چرم پرزدار شناخته می‌شود، از پوست گاو مشتق شده و درست مانند جیر در مرحله‌ی پرداخت به صورت مخملی ارائه می‌گردد. نبوک از جیر محکم‌تر و مقاوم‌تر است و دیرتر کثیف می‌شود. چرم نبوک بهترین نوع چرم برای تولید کیف چرم به شمار می رود.

پلی یورتان

پلی یورتان یک پلیمر متشکل از زنجیره ای از واحد های آلی پیوند شده با لینک های کاربامات (یورتان) است. محصولات پلی یورتان کاربردهای بسیاری دارد و سه چهارم مصارف جهانی از محصولات پلی یورتان به شکل فوم است. پوشش پلی یورتان در شلوارهای جین هنگامی که مطمئن هستیم به دلیل زیاد پوشیدن هیچ گونه خاصیت کشسانی ندارند ایجاد کشش می کند.

لیوسل

لیوسل یک شکل از ریون است که شامل فیبرهای سلولوزی است که توسط خمیر کاغذ حل شده تولید می‌شود.

پلی آمید

شامل انواع نخ های نایلونی با استحکام بالا در مواردی مثل تقویت تایر خودرو و هواپیما مورد استفاده قرار می گیرند. این الیاف دارای مقاومت عالی در مقابل سایش می باشند. الیاف نایلونی با توجه به استحکام بالا و سختی برای تولید طناب کمربند ایمنی چتر نجات، نخ و تور ماهیگیری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

دورس

نوعی پارچه‌ی نخی که با الیاف پنبه بافته می‌شود و نسبت به دیگر پارچه‌های نخی ضخیم‌تر و مقاوم‌تر بوده و دارای انواع دو نخ و سه نخ است که از آن برای دوخت البسه‌ی گرم کن ورزشی استفاده می‌کنند.

بنگالین

پارچه‌ای آجدار که از ابریشم، پشم و یا الیاف مصنوعی بافته می‌شود. بنگالین به نوع بافت پارچه اشاره دارد. نام بنگالین هم از بنگال گرفته شده که این پارچه برای اولین بار از آنجا به فرانسه وارد شد.

موهر

موی بعضی از نژادهای بز لطیف و با ارزش است . از بز نژاد آنقره ٬ سالیانه مقدار زیادی موی بلند و لطیف به دست می آید که موهر نامیده می شود . درازای تارهای موهر معمولا” میان ١٣ تا ٢٢ سانتیمتر و قطر آن ٥٠ تا ٦٠ میکرون است . هر چه قطر موهر کمتر باشد لطیفتر و گرانتر است و در بازارهای جهانی از بهترین پشمهای گوسفندان مرینوس نیز گرانبهاتر است . تارهای موهر خاصیت کشسانی مناسبی دارند از این رو پارچه های بافته شده از موهر کمتر چروک می شوند . امروزه در صنعت بافندگی از موهر خالص کمتر استفاده می شود . موهر را با پشم گوسفند ٬ مو و کرک بز و یا با کتان ٬ کنف ٬ پنبه و نیز با الیاف مصنوعی مانند نایلون و پرلون ٬ به نسبتهای معین درهم می کنند و با آن پارچه های گوناگون می بافند . تارهای موهر خاصیت رنگ پذیری خوبی دارند و رنگها را با درخشندگی و شفافیت زیادنشان می دهند.

***

نساجی آنلاین، مرجع فروش عمده، طاقه ای و کیلویی پارچه در کشور می باشد. این مجموعه با نزدیک به یک قرن سابقه در عرصه تولید پارچه، تبدیل به منبعی قابل اتکا برای خرید پارچه با کیفیت شده است. بنابراین چنانچه نیاز دارید از قیمت عمده پارچه مطلع شوید، کافی است با ما تماس حاصل فرمایید. تمامی نکات و راهنمایی های لازم در مرکز فروش پارچه نساجی آنلاین در اختیار شما قرار داده خواهد شد تا با خیالی آسوده خریدتان را انجام دهید. باتوجه به پیشرفت روزافزون بستر مجازی، تصمیم گرفتیم تا با راه اندازی سیستم فروش آنلاین پارچه، گستره خدمات خود را بیش از پیش افزایش دهیم. بنابراین می توانیم از طریق فروش اینترنتی پارچه به سراسر ایران خدمات رسانی کنیم و پاسخگوی نیاز شما خوبان باشیم.

دریافت مشاوره و قیمت | ۰۹۱۳۲۲۹۶۱۳۵

..
بازخوردها
    استعلام
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد