صادرات پارچه

صادرات پارچه
تامین بهترین پارچه های صادراتی

نساجی آنلاین مرجع صادرات پارچه و صادرات پارچه به صورت عمده

انواع پارچه صادراتی

نساجی آنلاین به عنوان یکی از بزرگترین مراکز تولید پارچه در ایران، آماده همکاری با تمامی ارگان ها و مراکزی است که قصد صادرات پارچه را دارند. ما به شما انواع پارچه صادراتی را تقدیم می کنیم و لذا قادر خواهید بود آن ها را به مقصد کشورهای همسایه ارسال کنید. بسیاری بخ دنبال آن هستند که آمار و میزان صادرات پارچه ایران را به دست آورند تا با استناد به آن، وارد این حوزه شوند. لازم است به شما بگوییم که این کسب و کار، اعداد و ارقام جالب توجهی دارد که سعی می کنیم در خلال متن به آن ها اشاره کنیم. البته اشتباه نشود که صادرات پارچه از ایران به مرور زمان، تغییرات گسترده ای پیدا کرده و نباید انتظار داشت که اعداد اعلام شده، در تمام طول تاریخ ثابت و یکسان بمانند. صادرات پارچه به عمان یکی از عباراتی است که به کرات از سمت افراد در اینترنت و فضای مجازی جست و جو می شود و ایشان تمایل دارند که دقیقا از کم و کیف انجام این کار سر در بیاورند. مسلما یک شرکت صادرات پارچه، به خوبی می تواند شما را در این زمینه راهنمایی کند و قلق های مربوط به عملیاتی کردن این پروژه ها را در اختیار شما قرار دهد. پارچه به عنوان یک کالای غیر قابل جایگزین، مصارف بیشماری دارد و به همین خاطر در سراسر دنیا متقاضیان بسیار زیادی را پیش روی خود می بیند. در کنار مقوله صادارات پارچه، واردات آن نیز مطرح است که در این مقاله چندان مورد توجه قرار نگرفته و تنها به صورت یک اشاره کوچک، به آن پرداخته شده است. توجه داشته باشید که فعالیت های این مجموعه نه در زمینه آموزش و نه در زمینه صدور کارت و یا کلاس های مربوط به اخذ آن می باشد. ما تنها مرجعی هستیم که می توانید با رجوع به آن، میزان پارچه ای که برای صادر کردن نیاز دارید را تهیه نمایید. از آنجا که خود تولید کننده هستیم، بهترین قیمت و کیفیت نصیب شما خواهد شد و بدین ترتیب سود خوبی از صادر کردن پارچه به جیب خواهید زد. شما می توانید هر نوع راهنمایی یا مشاوره در زمینه پارچه های صادراتی را از ما طلب کرده و در فرصتی مناسب، اقلام مورد نیاز خود را بدون نیاز به حضور در فروشگاه، تهیه نمایید. ارسال به سراسر کشور میسر است و تنها کافی است یک تماس تلفنی با ما بگیرید. یک قرن تجربه، نشان از قدمت و کسوت ما در بازار دارد. امید است که با بهره مندی از تکنولوژی های جدید مثل فضای مجازی، به خوبی بتوانیم خدمات خود را در اختیارتان قرار دهیم و انواع پارچه برای صادرات را تامین کنیم. کمتر مجموعه ای را در کشور می توان یافت که این حجم از تنوع و طرح را در خود جای داده باشد. پس از آنکه بر مقوله چگونه صادرات کنیم فائق آمدید، حتما با ما ارتباط برقرار کنید. صادرات و واردات پارچه کار بسیار بزرگی است و باید توسط متخصصین انجام شود. بی صبرانه منتظر شنیدن صدای گرم شما هستیم.

آشنایی با تجارت پارچه

در این مقاله می خواهیم مطالبی در رابطه با تجارت پارچه که یکی از تجارت های پرسود به شمار می رود را با شما در میان بگذاریم. پارچه لایه ای از نخ ها و یا الیاف طبیعی و مصنوعی می باشد. از لحاظ موادی که در تولید آن به کار رفته است به انواع گوناگونی مثل پنبه ای، پشمی، ابریشمی و غیره تقسیم می شود.

تولید و صادرات پارچه در ایران و جهان

اولین و بزرگترین تولید کننده این محصول در جهان کشور چین است. بعد از این کشور ، کشورهای ایالات متحده آمریکا، ایتالیا، ژاپن، هند، مکزیک و غیره از کشورهای تولید کننده پارچه در جهان هستند. میزان تولید پارچه در ایران حدود سیصد و چهل و نه هزار تن است که از مهم‌ ترین شهرهای تولید کننده انواع پارچه ها می‌ توان به شهر یزد و اصفهان اشاره کرد.

صادرات و واردات پارچه در ایران و جهان

در بحث صادرات نیز چین دارای مقام اول و سپس اتحادیه اروپا و هند به ترتیب در مقام های دوم و سوم صادرات در جهان هستند. ایران کلا صادرات آنچنانی پارچه ندارد و فقط برخی پارچه های خاص ایرانی به کشورهای دیگر صادر می شود. برای مثال پارچه فاستونی که در استان خراسان رضوی تولید می شود و با برندهای انگلیسی در رقابت است ، آمارها نشان می‌دهند که به کشورهای آلمان و سوئد صادر می‌شود. پارچه‌ های دست بافت ساده و طرح دار از دیگر پارچه هایی هستند که به دلیل قیمت های بالا در بازار داخلی بسیار کمیاب هستند و اکثراً این پارچه ها صادر می شوند. مصرف پارچه در ایران زیاد است و تولیدات داخلی برای رفع نیاز ایران کافی نیستند به همین دلیل واردات قابل توجهی درباره این محصول داریم. اکثر تاجرانی که در تجارت پارچه فعال هستند ، پارچه های خودشان را از کشورهای ترکیه، ایتالیا، آلمان، پاکستان، چین و هند وارد می کنند. از مهم ترین پارچه های وارد شده به ایران می توان به پارچه مشکی چادری، پارچه پرده ای، جیر، کتان، پلی استر و غیره اشاره کرد. طبق آماری که در دست است میزان واردات پارچه به ایران سیصد و سی و هشت هزار تن به ارزش نهصد و چهل و شش میلیون دلار است.

گمرک ها و شرایط گمرکی و ترخیص پارچه: از گمرک های مهم برای تجارت پارچه می توان به گمرک شهید رجایی و گمرک بندرلنگه اشاره کرد. البته تجارت پارچه از گمرک های دیگری نیز در سطح کشور انجام می شود. پارچه‌ ها بسته بندی خاصی ندارند و فقط در نایلون های مخصوص پارچه قرار می گیرند تا از هرگونه آسیب در حین حمل و نقل جلوگیری شود. بهتر است بدانید به طور کلی برای انواع پارچه ها حدود سی و یک درصد ارزش گمرکی در نظر گرفته شده است که ارزش پارچه بر حسب یک سری فاکتورهای متعدد طبق قوانین گمرک تعیین می شود. همچنین برای واردات و ترخیص پارچه از گمرک باید نه درصد مالیات ارزش افزوده پرداخت شود.

میزان سود تجارت پارچه: میزان سود تجارت این محصول با توجه به جنس پارچه و کشور خریداری شده بسیار می‌تواند متفاوت باشد. برای مثال بازار پارچه چادر مشکی در ایران بر اساس آماری که به دست آوردیم مشخص شده است که از واردات پارچه چادر مشکی سالانه حدود نیم میلیارد دلار سود نصیب وارد کننده ها می شود. البته اگر شما قرار باشد تجارت این محصول را شروع کنید ، قرار نیست در ابتدا واردات کنید و به احتمال خیلی قوی این توان را هم ندارید. شما در لول های پایین تر استارت کار خود را می زنید تا جایی که بتوانید واردات هم انجام دهید. سرانه مصرف پارچه سرانه مصرف پارچه برای هر ایرانی حدود بیست و هفت تا سی و دو متر مربع تخمین زده شده است ، یعنی سالانه یک ممیز نه میلیارد و سی صد و نود و نه میلیون متر مربع پارچه برای تولید پوشاک نیاز است. پارچه یک محصول مصرفی است که همیشه مصرف می شود و می توان روی تجارت آن حساب کرد.

صادرات پارچه ایران

طبق آمار اصناف جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر در بخش پارچه کشور، دویست و سی هزار و سیصد و پانزده واحد صنفی تولیدی و توزیعی مجاز فعالیت می‌ کنند که از این تعداد، پنجاه و هفت هزار و چهارصد و چهار واحد، تولیدی است. با مطالعه آمارهای بین‌المللی و صادراتی پارچه سایر کشورها به ایران می ‌بینیم که حدود شانزده ممیز شانزده درصد از نیاز بازار ایران به پارچه توسط واردات تامین شده است. با توجه به ممنوعیت واردات پارچه به ایران طی چند سال اخیر، این میزان واردات پارچه به ایران، قاچاق بوده است و با تلفیق آمار اعلامی از سوی گمرکات سایر کشورها و اندازه بازار مصرف ایران می ‌توان نتیجه گرفت حدود هشتاد و سه ممیز چهار دهم درصد نیاز بازار داخل از طریق تولیدکنندگان ایرانی و مابقی توسط قاچاق تامین می ‌شود. بنابراین با توجه به پتانسیل و ظرفیت تولید پارچه در کشور، صادرات پارچه یک راهکار مناسب برای ایجاد رونق اقتصادی تولیدکنندگان و برندهای لباس ایران است. اما وضعیت ایران در زمینه صادرات پارچه در سال یک هزار و چهار صد چگونه بوده است. هنوز در این خصوص آمار رسمی منتشر نشده است. اما طبق پیش ‌بینی ‌ها، ایران با داشتن مواد اولیه بسیار مناسب و سرمایه انسانی جوان در کنار برخورداری از مزایای جغرافیایی، می‌تواند با تامین نیاز داخلی و جلوگیری از خروج ارز ظرف پنج سال به عنوان یکی از بزرگ ‌ترین کشورهای تولیدکننده و صادرکننده پارچه و کفش در غرب آسیا شناخته شود. وجود بازار چهار صد و نه و نه میلیون نفری کشورهای همسایه می ‌تواند مشوق بسیار مناسبی برای تولیدکنندگان، سرمایه‌گذاری تجار و بازرگانان در این زمینه باشد. برای حضور قدرتمند در حوزه صادرات محصولات نساجی با شرکت نساجی آنلاین تماس بگیرید.

دلایل پایین بودن حجم تولید پارچه در ایران: برخی معتقدند که واردات پارچه در ایران مافیا دارد و دلیل تولید کم پارچه در ایران هم وجود همین مافیاها است، در کنارش برخی دیگر معتقد هستند که به دلیل عدم حمایت دولت و سرمایه کم و تنبلی خود ایران میزان تولید پارچه در ایران کم است وگرنه ایران یکی از قطب های نساجی در جهان به شمار می رود. به هر حال هیچ کدام از این ها اهمیت چندانی ندارند، یک تاجر خوب باید موج‌ سواری را خوب بلد باشد، یعنی اگر این محصول واردات می‌شود باید فرصت ها را پیدا کنیم تا در بحث واردات کارهای خوبی انجام دهیم و اگر قرار است روزی قوانین عوض شود، تولید بالا رود، در بحث صادرات فعالیت کنیم. به طور کلی پارچه یکی از محصولات مصرفی در داخلی ایران است و یکی از مهمترین تجارت ها را دارد، زیرا زیرشاخه‌ های خیلی زیادی هم از این محصول جدا شده است و شما می توانید بسته به نیاز بازار در بخش های مختلفی از این محصول وارد شوید و تجارت کنید. به همین دلیل تجارت این محصول به هیچ وجه قرار نیست از بین برود و یا کسب و کارش بخوابد، پس تحارت این محصول از نظر ما تایید شده است.

صادرات و واردات پارچه

صادرات و واردات پارچه ایران جز چند کشوری است که مصرف پارچه در آن بسیار زیاد است اما بنابر دلایلی تولید داخلی کفاف این میزان مصرف را نمی دهد و به همین دلیل تجار و بازرگانان ایرانی به تجارت انواع پارچه ها روی آورده اند. انواع پارچه ایی که وارد ایران می شود شامل: پارچه مشکی چادری، پارچه جیر، پارچه کتان، پارچه پلی استر، پارچه ساتن، پارچه مخمل، پارچه ابریشمی، پارچه پرده ای است. اکثر تجار فعال برای خرید پارچه از طریق کشورهای ترکیه، آلمان، ایتالیا، پاکستان، تایوان، چین، هند، امارات متحده عربی و کره جنوبی اقدام می کنند. آیا می دانستید اکثر پارچه های مرغوب از طریق ترکیه وارد ایران می شوند؟ ترمه یکی از اصلی ترین و با ارزش ترین پارچه ایرانی است که در هیچ کجای دنیا نظیر آن یافت نمی شود. پارچه های دستباف در دو نوع ساده باف و طرح دار تولید می شوند. که اغلب قیمت های بالایی دارند و به همین دلیل کمتر در بازار داخلی مشاهده می شوند و بیشتر به صادارت تخصیص می یابند. تولید پارچه های نفیس داخلی نزدیک به چهل و نه سال است که به فراموشی سپرده شده است و تنها در چند کارگاه محدود آن هم در شهرهای کاشان، اصفهان و یزد کارگاهای کوچکی وجود دارند.

صادرات و واردات پارچه کشور

چین با صادرات یک صد و یازده میلیارد دلار پارچه در سال در جایگاه اول این رده بندی جهانی ایستاده است و اتحادیه اروپا با صادرات هفتاد و پنج میلیارد دلاری و کشور هند با صادرات هجده میلیارد دلاری در جایگاه های دوم و سوم این رده بندی قرار دارند. کشور ترکیه که یکی از صادر کنندگان مهم لباس به ایران است. صنعت نساجی این کشور در مکان پنجم جهانی قرار دارد. پارچه فاستونی تولید شده در استان خراسان رضوی قابل رقابت با برند انگلیس بوده و پارچه فاستونی به کشورهایی مثل آلمان و سوئد صادر می‌شود. اغلب پارچه های لوکس که مربوط به مجالس هستند را واردات پاسخگو است.

صادرات پارچه در جهان

داده ‌های تجارت نساجی جهان نشان می ‌دهد که در سال بیست بیست، منسوجات با معامله هفتصد و چهل و هفت میلیارد دلار، هفتمین محصول پرمعامله جهان بود. این در حالی است که در فاصله زمانی بین سال‌ های بیست نوزده و بیست بیست، صادرات منسوجات منهای چهار و شصد و هفت صدم درصد کاهش یافته بود. در این مدت میزان تجارت جهانی این صنعت از هشت صد و دوازده میلیارد دلار به هفتصد و هفتاد و چهار میلیارد دلار کاهش پیدا کرد. تجارت منسوجات چهار ممیز شصت و دو صدم درصد از کل تجارت جهانی را تشکیل می ‌دهد. برخی از مهم ‌ترین محصولات صنعت نساجی جهان که با حجم بالایی از تجارت بین ‌الملل رو به رو است شامل کت و شلوارهای زنانه و مردانه، انواع لباس‌ های بافتنی، لباس ‌های خانگی، تی شرت، پارچه نخ بافته شده از رشته مصنوعی و پارچه بافتنی سبک لاستیکی است. طبق آمار جهانی منتشر شده در سال بیست و بیست و یک چین با صادرات هشت میلیارد و سیصد و بیست و هفت هزار و دویست و چهل و هشت میلیارد دلاری صنعت منسوجات خود، بزرگ‌ترین کشور صادرکننده لباس در جهان بوده است. پس از چین کشورهای آلمان، کره جنوبی، ایتالیا و ژاپن، به ترتیب با ارزش صادراتی چندین میلیارد دلار، در رتبه‌های دوم تا پنجم قرار گرفته‌اند. جالب است بدانید نام کشور ایران در میان کشورهایی که بیشترین تعرفه واردات منسوجات را دارند، در رتبه نخست قرار دارد. در این حوزه ایران با تعرفه سی و چهار ممیز نه دهم درصد در جایگاه نخست قرار دارد. کشورهایی نظیر سوریه با بیست و نه و هشت دهم درصد، اتیوپی با بیست و هشت و نه دهم درصد و باهاماس بیست و هشت و هفت دهم درصد، در رتبه‌های بعدی قرار دارند. در طرف مقابل کشورهای هنگ کنگ، سنگاپور، سوئیس، موریس و سریلانکا با تعرفه واردات نزدیک به صفر، در رتبه‌های یک تا پنج کشورهایی که کمترین تعرفه وارداتی لباس را دارند، قرار گرفته ‌اند.

صادرات پارچه - نساجی آنلاین

به کدام کشورها پارچه صادر کنیم

کشورهای منطقه و حوزه خلیج فارس و حتی کشورهای اروپایی و آفریقایی بازار بسیار بزرگی را برای صنعت پارچه کشور فراهم آورده اند. با یک بررسی ساده می ‌توان متوجه شد که کشورهای حوزه اتحادیه اروپا بزرگ‌ترین واردکنندگان پارچه و صنعت نساجی جهان هستند. بعد از این اتحادیه کشورهایی نظیر آمریکا، ویتنام، چین، ژاپن، انگلیس، بنگلادش، کانادا، کره جنوبی و اندونزی، بیشترین حجم واردات پارچه را به خود اختصاص داده‌اند. علاوه بر این نباید از پتانسیل بسیار بالای کشورهایی نظیر افغانستان، پاکستان، امارات، کویت، عراق، سوریه و لبنان نیز غافل شد. چنانچه طبق آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران، در حال حاضر پارچه تولید کشور به کشورهای زیر صادر می ‌شود. کشورهای آسیایی نظیر عراق، کویت، ارمنستان، آذربایجان، ازبکستان، افغانستان، پاکستان، ترکمنستان، قرقیزستان، امارات، کره جنوبی، ژاپن، ترکیه، عمان و قطر، استرالیا، روسیه، کشورهای اروپایی نظیر آلمان، انگلستان، ایتالیا، کانادا، اسپانیا، دانمارک و سوئیس، کشورهای آمریکایی و آفریقایی مانند ونزوئلا، ساحل عاج و نیجریه با توجه به تراکم صادرات به کشورهای آسیایی هنوز هم سهم قابل توجهی از بازار صادرات پارچه آسیا در اختیار کشورهایی نظیر چین است. این موضوع به ضرورت توجه و رسیدگی بیشتر در استفاده از ظرفیت‌های درآمدزایی این صنعت، تاکید دارد.

مهم ‌ترین چالش ‌های صادرات پارچه

هرچند صنعت پارچه کشور یکی از صنایع با پتانسیل بسیار بالا در حوزه درآمدزایی ارزی به شمار می‌رود، اما فعالان این حوزه با مشکلات بسیار زیادی مواجه هستند. مشکلاتی که در مسیر صادرات و درآمدزایی ارزی این شرکت‌ ها قرار گرفته است. اما مهم‌ترین چالش‌های صادرات پارچه کشور چیست. مواردی که در ادامه گفته می شوند، مهم‌ ترین چالش‌ های صادرات صنعت نساجی و پارچه کشور است. نوسانات نرخ ارز، کمبود مواد اولیه، وجود کالاهای با کیفیت از کشورهایی نظیر ترکیه، پدیده قاچاق، تورم و کاهش ارزش پول، مشکل تامین سرمایه در گردش، عدم وجود ارتباط مستقیم با بازار بین ‌المللی، کمبود تکنولوژی به روز صنعت نساجی، مهندسی محصول و طراحی متناسب با بازار فروش، بازاریابی صادراتی مناسب

دوازده برند برتر تولید پوشاک در ایران که بهتر است بشناسید: با توجه به ظرفیت درآمدزایی صنعت پوشاک، شرکت‌های متعددی در کشور در این حوزه فعالیت دارند. تا چند سال گذشته، پوشاک ایرانی به دلیل کیفیت دوخت نسبتاً پایین، متریال نا مناسب و عدم توجه به مد و نیاز روز، طرفداران کمی داشت. اما در سال‌های گذشته و با استفاده از توانایی و خلاقیت جوانان کشور، کیفیت دوخت ‌ها و متریال مصرفی بهتر شده، مدل لباس‌ها به سلیقه‌ی جوانان نزدیک ‌تر شده، طرح و رنگ ‌ها و جنس پوشاک‌ ها تنوع بیشتری پیدا کرده است. این موضوع در کنار تبلیغات گسترده در سایت‌ ها و شبکه ‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام، موجب گسترش فعالیت و توسعه فروش این شرکت‌ها شده است. در این قسمت از مقاله با دوازده مورد از بزرگ ‌ترین و معروف ‌ترین برندهای پوشاک ایرانی، همراه ما باشید. دنیس تریکو، هاکوپیان، زاگروتی، ایکات، پاتن جامه، ار ان اس، سارک، ال سی من، سالیان، گارودی، ماکسیم، سله بن. بنگاه پوشاک نساجی آنلاین با سال ‌ها تجربه در بخش تجارت بین‌ الملل، صادرات و واردات، پکیج کاملی از خدمات این حوزه را ارائه می‌نماید. در ادامه برخی از مهم ‌ترین خدمات مورد ارائه نام برده شده است. شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره تخصصی با کارشناسان تماس بگیرید. صادرات و واردات پوشاک، بازاریابی تحقیق بازار صادراتی، مشاوره و آموزش، بیمه بین‌الملل، حمل و نقل بین‌المللی، انبارداری و استریپ، خرید و تامین کالا، ترخیص کالا، امور گمرکی، خدمات ارزی بازرگانی. صادرات پوشاک کاملا برازنده شما عزیزان می باشد.

پارچه صادراتی - نساجی آنلاین

صادرات پارچه چیست

تولید و صادرات پارچه پتانسیل رشد بسیار بالایی دارد. آیا می دانستید در سالی که گذشت نزدیک به یک و خورده ای میلیارد دلار صادرات محصولات پارچه داشته ایم. آیا می دانستید کفپوش با صادرات هشت ممیز سیصد و پنجاه و سه میلیون دلار صدرنشین صادرات محصولات پارچه بوده است. آیا می دانستید انواع الیاف به ارزش شش ممیز پنجاه و چهار میلیون دلار، انواع نخ به ارزش چهار ممیز پنجاه و یک میلیون دلار و پس از آن پوشاک با اختلاف اندکی به ارزش دو ممیز سی و نه میلیون دلار و سپس پارچه به ارزش نه ممیز و سی و سه میلیون دلار در رتبه های بعدی قرار دارند. در حال حاضر هشت هزار و ششصد و یک کارخانه و تولیدی پارچه در کشور فعال هستند که اطلاعات کامل آن ها را برایتان تهیه کرده ایم همچنین برای ورود شما به بازار جهانی اطلاعات تماس یک صد و چهل و شش تاجر پارچه از کشورهای دیگر معرفی شده است با ورود به این تجارت رو به رشد آینده بیزینس خود را بیمه کنید. صادرات پارچه یکی از مهم‌ترین و سودآورترین حوزه‌های صادراتی در سراسر جهان به شمار می ‌رود. صادرات ممکن است برای برخی از کسب و کارها گامی دشوار به نظر برسد، اما  این حوزه مزایای زیادی داشته و اگر از استراتژی مناسب استفاده شود بسیار سودآور خواهد بود. ورود به بازارهای صادراتی می‌تواند گردش مالی شرکت‌های داخلی را افزایش داده و به دلیل تلاش شرکت ‌ها برای توسعه محصولات مطابق با نیازهای بازار هدف، نوآوری را بهبود ببخشد. از طرفی صادرات کالا با گسترش فروش و بهبود سودآوری شرکت ‌ها زمینه توسعه آن ها را نیز به وجود خواهد آورد. در این مقاله تلاش شده است اطلاعات مفیدی در خصوص صادرات پارچه در اختیار شما قرار داده شود. اگر شما هم قصد صادرات پارچه را دارید تا پایان مقاله همراه ما باشید.

واردات پارچه

آیا از واردات پارچه اطلاعات کافی دارید. آیا می دانید واردات پارچه از کدام کشورهای جهان صورت می گیرد. آیا از مزایای آن آگاه هستید. برای پاسخگویی به سوالاتی از این قبیل می توانید با ما تا آخر این مقاله همراه باشید و اطلاعات بسیار ارزنده و مفیدی را به دست بیاورید. پارچه از مهم ترین محصولاتی می باشد که امروزه مورد توجه بسیاری از بازرگانان و تاجران واقع شده است و با توجه به شرایط آشفته بازار صنعت نساجی در کشورمان، بسیاری از پارچه فروشان به دنبال واردات پارچه از کشورهای مختلف هستند و به همین دلیل شما می توانید شاهد افزایش واردات روزافزون پارچه به کشورمان باشید. برای اطلاعات بیشتر می توانید مطلب تعرفه واردات پارچه را مطالعه کنید. پارچه یکی از پر مصرف ترین محصولات در کشورمان بوده که در تهیه انواع پوشاک و مصارف مختلف از آن استفاده می شود. قوانین بسیار سرسختی برای صادرات و واردات پارچه وجود دارد که هر بازرگانی بایستی قبل از اقدام به هر گونه واردات و صادرات پارچه، در مورد این قوانین می توانند اطلاعات به روزی را به دست بیاورند. گمرک های و مناطق آزاد کشور ما روزانه هزاران تن پارچه ی مختلف را به مقاصد مختلف کشور ارسال می کنند. در ادامه مقاله سعی بر آن داریم تا در مورد قوانین، مزایا و کشورهایی که واردات پارچه از آن ها صورت می گیرد اطلاعاتی را برای شما عزیزان ارائه دهیم.

قوانین واردات پارچه: قوانین این نوع واردات بسیار خاص و پیچیده ای می باشد که اگر شما نیز در این حوزه به فعالیت مشغول هستید بهتر می باشد که در مورد این قوانین اطلاعاتی را به دست بیاورید. از مهم ترین قوانین حاکم می توان به موارد زیر اشاره کرد: – هماهنگی با شرکت بازرگانی ترخیص کالا – هماهنگ شدن با شرکت حمل و نقل بسیار معتبری که بتواند در به نحو احسن محصولات شما را جا به جا کند. توجه داشته باشید که کشورهای مختلفی که از آن ها به این کار می پردازند، دارای قوانین بسیار متفاوتی می باشد و شما بایستی اطلاعات کافی و دقیق تری را در مورد قوانین حاکم داشته باشید تا بتوانید بدون به وجود آمدن مشکلات اقدام به واردات محصولات مورد نظر خود داشته باشید. کشورهای مبدا واردات پارچه واردات پارچه از کشورهای بسیار مختلفی صورت می گیرد، که بازرگانان و تاجران بسیار زیادی با توجه به شرایط خود اقدام به واردات پارچه می کنند. از مهم ترین مقصد هایی که می توان از این کشورها پارچه های مورد نظر را وارد کرد می توان به دبی، ترکیه، چین، تایوان و ایتالیا اشاره کرد. از معروف ترین این کشورها که در سال های اخیر مورد توجه بسیاری از بازرگانان واقع شده است می توان به دبی اشاره کرد، چرا که این شهر با داشتن مرغوب ترین و با کیفیت ترین محصولات خود توانسته است نظر و توجه بسیاری از اصناف را به سوی خود جذب کند.اجناس دیگری را از جمله : تعرفه های مربوط به واردات پارچه با توجه به نوع پارچه هایی که وارد می شود، بسیار مختلف می باشد و به همین دلیل شما می توانید با توجه به نوع و مدل اجناسی که وارد می کنید، تعرفه های متفاوتی نیز پرداخت کنید. با توجه به این موضوع که صنعت نساجی در کشور ما از رونق بسیار خوبی برخوردار نمی باشد و روز به روز نیز شاهد کاهش تولیدات پارچه در این کشورمان هستیم که این موضوع سبب شده است میزان تقاضا از میزان عرضه بسیار بیشتر شود و نیاز به واردات پارچه در این کشور بیشتر احساس شود. از این موضوع نیز بسیاری از بازرگانان و افراد توانسته اند به بهترین شکل استفاده کنند و به همین دلیل نیز به سمت واردات پارچه از کشورهای بسیار مختلفی داشته باشند و هم بتوانند نیاز بازار را تامین کرده و هم بتوانند از این طریق سود خوبی را به دست بیاورند. از مزایای واردات پارچه می توان به موارد زیر اشاره کرد: اگر بتوانید از کشورهای نزدیک مانند دبی و ترکیه اقدام به واردات پارچه داشته باشید بی شک، در هزینه های واردات محصولات خود بسیار صرفه جویی کرده و به راحتی محصولات خود را به بازار نساجی وارد کنید.

دلایل افزایش وادرات پارچه: از جمله مهمترین دلایل رشد واردات پارچه در خصوص صادرات و واردات پارچه می توان به این موارد زیر اشاره کرد. قدیمی شدن دستگاه های نساجی، پایین بودن میزان تولید نسبت به تقاضا، اعمال تحریم های اقتصادی بر علیه ایران، افزایش هزینه تولید پارچه در داخل کشور و پایین بودن هزینه های گمرکی واردات پارچه، حجم بالای قاچاق پارچه. از آنجا که مصرف پارچه در کشور ایران بسیار زیاد است صادرات و واردات پارچه کشور ایران مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است ولی بر طبق دلایلی تولید داخلی نمی تواند جوابگو میزان مصرف پارچه در کشور ایران باشد از این رو بسیاری از تاجران ایرانی به تجارت انواع پارچه ها روی آورده اند. از جمله پارچه هایی که وارد کشور ایران می شوند، می توان به پارچه های مشکی چادری، جیر، کتان، پلی استر، مخمل، پارچه ابریشمی، پرده ای و غیره اشاره کرد. اکثر تاجران فعال پارچه های خود از کشورهایی مانند ترکیه، ایتالیا، آلمان، پاکستان، تایوان، چین، هندوستان و امارات متحده عربی وارد می کنند. در این جا لازم است بدانید که بیشتر پارچه های مرغوب از کشور ترکیه وارد ایران می شود. پارچه ترمه را می توان به عنوان  پارچه ایرانی دانست که در هیچ کجای جهان نمی توان مانند آن را پیدا کرد. در این مقاله قصد داریم بررسی کنیم که صادرات و واردات پارچه و مهمترین دلایل رشد واردات چیست؟ در مورد صادرات و واردات پارچه لازم است بدانید که کشور چین با صادرات یک صد و دوازده میلیارد دلار پارچه، اتحادیه اروپا با صادرات هفتاد و چهار میلیارد دلار و کشور هندوستان با صادرات نوزده میلیارد دلاری، در رتبه های اول تا سوم رتبه بندی جهانی قرار گرفته اند. ترکیه یکی از مهمترین کشورهای صادر کننده پارچه پوشاک به کشور ایران می باشد و از نظر صنعت نساجی در رتبه پنجم جهان قرار دارد. اما در مورد صادرات پارچه کشور ایران لازم است بدانید که پارچه فاستونی تولید شده در استان رضوی با برند انگلیس رقابت می کند و این نوع پارچه به کشورهای آلمان و سوئد نیز صادر می شود. تولید پارچه های دستبافت دو صورت ساده و طرح دار است و اغلب به دلیل داشتن قیمت بالا کمتر در بازار داخلی دیده می شوند و آن ها بیشتر صادر می شوند.

مهم ترین نکات در مورد واردات پارچه: از مهم ترین نکات مورد توجه که هر بازرگانی بایستی به آن دقت کنند می توان به موارد زیر اشاره کرد: از شرکت های بسیار معتبر و قابل اطمینان اقدام به واردات داشته باشید، در پرداخت تعرفه های محصولات خود سعی بر آن داشته باشید که هیچ گونه کوتاهی نداشته باشید تا به صورت رسمی بتوانید محصولات خود را ترخیص کرده و عرضه نمایید. قبل از واردات خود بازاریابی های لازم و مناسبی را در بازار نساجی انجام دهید. بهتر می باشد که قبل از هر گونه انجام معامله ای در مورد تقاضای پارچه مردم کشور اطلاعات خوبی را به دست بیاورید و سپس اقدام به واردات پارچه داشته باشید. برای اطلاعات بیشتر می توانید مطلب واردات پوشاک را مطالعه کنید.

صفر تا صد صادرات پارچه در یک نگاه

مخاطبین دوره: افرادی که می‌خواهند تمام مراحل و اصول صادرات پارچه را یاد بگیرند و به درآمد های میلیاردی دست پیدا کنند. فرمت محتواهای آموزشی: دی  وی دی شامل فیلم های آموزشی باکیفیت و فایل های پی دی اف. با کمک پکیج صفر تا صد صادرات پارچه شما چه چیزهایی یاد می گیرید؟ آموزش کاربردی و گام ‌به ‌گام صادرات از پایه تا انتهای پروسه صادرات به همراه فیلم آموزشی و جزوات کاربردی پی دی اف، آموزش کاربردی واردات کالا به صورت تصویری و جزوه پی دی اف، اطلاعات تماس بیش از هشت هزار و پانصد و نود و نه تولیدکننده انواع محصولات پارچه در داخل کشور، اطلاعات تماس یک صد و چهل و هفت خریدار خارجی پارچه در کشورهای مختلف، ساعت ‌ها فیلم آموزش مذاکره با افراد خارجی (به زبان انگلیسی و فارسی). علاوه بر موارد قبلی، صفر تا صد صادرات پارچه موضوعات زیر را نیز در بر دارد. آموزش دریافت کارت بازرگانی، آموزش نحوه مکاتبه بازرگانی با شرکت های خارجی، آموزش تصویری کار با سرویس ایمیل outlook، آموزش تکمیل ارسال پروفرما (پیش فاکتور)، آموزش روش های پرداخت بین المللی، آموزش کامل اعتبارات اسنادی و ال سی، آموزش اظهار کالا به گمرک، آموزش اخذ گواهی مبدا، آموزش اینکوترمز، آموزش کار با وب سایت علی بابا، روش استعلام قیمت کالاهای وارداتی و صادراتی، آموزش ثبت سفارش کالا در وب‌ سایت ثبتارش https://www.ntsw.ir آموزش کار با سامانه جامع تجارت، آموزش اخذ استعلام پروانه گمرک از پنجره فرامرزی، آموزش روش کار شرکت های بازرسی کالا، معرفی شرکت های بازرسی تایید شده، آموزش کاربرد انواع کانتینرها و کشتی های باربری، ساعت ‌ها فیلم آموزشی مستند از گمرکات دنیا، ساعت ‌ها فیلم مستند از روش بارگیری و تخلیه کانتینرها و کشتی ها. آیا با تهیه این پکیج من می توانم صادر کننده پارچه شوم؟ نود و نه درص می توانید. با استفاده از این پکیج شما یاد می گیرید که پروسه صادرات چگونه است و از اولین اقدام که اخذ کارت بازرگانی می باشد تا مرحله آخر صادرات که دریافت وجه کالای صادراتی از خریدار خارجی است را خواهید آموخت و همچنین برای پیدا کردن خریدار و تامین کننده نیازی به صرف هزینه و زمان ندارید. تمام آنچه نیاز دارید در این پکیج موجود است. تا یک سال هم از طریق تلگرام می توانید از مشاوره کارشناسان استفاده کنید. بانک اطلاعاتی خریداران خارجی در این بسته ها چه کاربردی برای من دارد. اگر از یک تاجر بپرسید که با ارزش ترین دارایی او در کارش چیست، قطعا به شما خواهد گفت: مشتری و تجربیات. گاها برای پیدا کردن یک مشتری مناسب صادر کننده پارچه مجبور است به کشور مورد نظر سفر کند و با صرف چندین میلیون تومان هزینه سفر و همچنین اتلاف وقت بسیار خریدار را پیدا کند که بیشتر اوقات هم این سفرها نتیجه ای در پی نخواهد داشت. برای راحتی کار شما و همچنین صرفه جویی در هزینه و زمان در این پکیج ها یک صد و چهل هشت و نصفی تاجر محصولات پارچه در کشورهای دارای پتانسیل  و واردکننده را به شما معرفی کرده ایم که شامل نام شرکت، ایمیل، وب سایت، شماره تلفن و فکس می باشد. بانک های اطلاعاتی مربوط به داخل کشور چطور. اگر مجددا از یک تاجر بپرسید که دومین دارایی با ارزش او در کارش چیست به احتمال زیاد پاسخ خواهد داد: تامین کننده. قطعا یک صادرکننده باید به تامین کنندگان کالای مورد نظر خود دسترسی داشته باشد و بتواند دایره ی انتخاب خود را بیشتر کند. برای صرفه جویی در وقت و پول شما و همچنین کوتاه کردن دست دلالان، اطلاعات تماس هشت هزار و پانصد و هفتاد و هشت تولید کننده و صادرکننده محصولات پارچه در پکیج صفر تا صد صادرات پارچه قابل دسترسی است. صحت بانک های اطلاعاتی چقدر است و از کدام منابع تهیه شده است. صحت بانک های اطلاعاتی بالای هشتاد و نه درصد است که از نمایشگاه های بین المللی و داخلی و همچنین اتاق های بازرگانی و انجمن ها جمع آوری و دسته بندی شده است. لازم به ذکر است که شاید تعدادی از شرکت ها نقل مکان کرده و یا به هر دلیلی به تمام ایمیل ها پاسخ ندهند که با پیگیری مستمر و اصولی به نتیجه خواهید رسید. اعتبار شرکتهای معرفی شده در بانک های اطلاعاتی چقدر است. صحت و اعتبار شرکت ها و افراد معرفی شده توسط شرکت صفر تا صد بررسی شده اما با این حال این شرکت هیچ گونه مسئولیتی در قبال تعهد و یا عدم تعهد این شرکت ها و افراد نخواهد داشت و تحقیقات تکمیلی به عهده صادرکننده خواهد بود. خدمات شما به افرادی که این پکیج را تهیه می کنند چیست. با تهیه پکیج صفر تا صد صادرات پارچه در واقع شما مشترک دوازده ماهه این شرکت می شوید و در مراحل پروسه صادرات می توانید از راهنمایی و مشاوره رایگان کارشناسان بازرگانی و گمرک این شرکت به صورت مجازی بهره مند شوید. فایل های اصلی بسته های صفر تا صد صادرات: آموزش مراحل صادرات به صورت تصویری، آموزش مراحل واردات به صورت تصویری، آموزش مکاتبات بازرگانی، آموزش تصویری کار با سرویس ایمیل OUTLOOK، آموزش تصویری روش اخذ کارت بازرگانی، مدارک لازم جهت صادرات کالا، روش اخذ مجوزهای لازم برای صادرات، روش اظهار کالا به گمرک به صورت تصویری، روش محاسبه هزینه های گمرکی، روش دریافت گواهی مبدا، روش دریافت وجه صادراتی، روش های کاهش ریسک برای معامله با خریدار، روش های گشایش اعتبار اسنادی (LC)، آموزش اصطلاحات اینکوترمز، معرفی مقررات گمرکی برای صادرات، مبحث مالیات بر کارت بازرگانی جهت صادرات، آموزش برندینگ و بازاریابی اینترنتی، معرفی تامین کنندگان داخلی و خریداران خارجی پارچه، فیلم آموزشی روش مذاکره با افراد خارجی (به زبان فارسی و انگلیسی). فایل های ضمیمه بسته های صفر تا صد: قوانین امور گمرکی، آئین نامه ها و دستورالعمل های مربوط به جایزه صادراتی، آدرش شرکت های حمل و نقل دریایی و هوایی و زمینی، نمونه قراردادهای لازم جهت عقد با تامین کننده و خریدار خارجی، آمار وضعیت صادرات پارچه

صادرات پارچه - نساجی آنلاین

صادرات پارچه به کشور عراق

به گزراش وب سایت traderoad، کشور عراق وارد کننده پارچه از ایران پارچه یکی از اقلام صادراتی ایران به کشور عراق معرفی شده است. کشور عراق از جمله پرمصرف ترین صنایع در صنعت نساجی میباشد . پارچه یکی از این موارد است که بیشترین مقدار آن را از ایران وارد می کند. با توجه به کیفیت بالای پارچه ایران کشورهای مختلف از جمله عراق با چضور بیشتری در حال شکل گیری است . کشور عراق از نظر تجاری و اقتصادی رابطه تنگاتنگی با ایران داشته و به دنبال گسترش روابط تجاری خود با کشور ایران است . در دو یا سه سال اخیر ایران مقدار کثیری از پارچه های تولید شده خود را به کشور عراق صادر نموده است. چه نوع پارچه هایی به کشور عراق صادر می شود ؟ پنج نوع پارچه به کشور عراق صادر می‌شود که به ترتیب عبارتند از صادرات انواع پارچه ملحفه ای ،صادرات انواع پارچه پیراهنی ،صادرات انواع پارچه مانتویی و صادرات انواع پارچه بیمارستانی پارچه با صنعت نساجی یکی از صنایع صادراتی به کشور عراق به شمار می آید که در این بین کشور ایران نقش کلیدی را ایفا کرده و توانسته بازار بسیار قدرتمندی را در کشور عراق به دست آورد.

صادرات پارچه رومبلی ایران

به گزارش خبرگزاری برنا، حسن همتی رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان نساجی ایران در نشست خبری که به همت مجمع کارآفرینان برگزار شد فرایند تولید یک شرکت تولید کننده پارچه رومبلی در شرق تهران را تشریح کرد. این شرکت در کارخانه ای به مساحت ۴۵ هزار و ۵۰۰ متر مربع و با ظرفیت اسمی ۳۳ میلیون و ۶۰۰ هزار متر مربع تولید، احداث و طی ۱۸ ماه به بهره ‌برداری رسید و در حال حاضر قریب به ۱۰۰۰ نفر در آن اشتغال مستقیم داشته و بین 6 تا 7 هزار نفر هم به صورت غیر مستقیم در آن کار می کنند. همتی گفت: در ابتدای شروع به فعالیت این واحد تولیدی ۱۳۰ پرسنل مشغول به کار بودند که اکنون ۹۷۳ نفر پرسنل که با احتساب نفرات قراردادی و مشاورین حدود ۱۰۰۰ نفر در کارخانه و شرکت تولیدی پارچه رومبلی  مشغول به فعالیت می‌باشند. عضو انجمن صنایع نساجی ایران با بیان اینکه در سال گذشته ۲۳ میلیون متر مربع پارچه مبلی حلقوی بافت در در این کارخانه تولید شده است در خصوص روند تولیدات شرکت ایاز در سال جاری، اظهار داشت: این شرکت بزرگترین واحد تولید پارچه حلقوی بافت کشور و بزرگترین کارخانه تولید پارچه مبلی در ایران و خاورمیانه است که در حال حاضر و آغاز نیمه دوم سال جاری به امید خدا و تلاش کارکنان این مجموعه توانستیم ماهیانه به ۲ ونیم متر مربع در زمینه تولید پارچه مبلی دست پیدا کنیم. حسن همتی افزود: در این کارخانه بیش از ۱۰۰ نوع طرح و بیش از ۳ هزار رنگ در آزمایشگاه و کنترل کیفی برای تولید وجود دارد. وی با بیان اینکه این کارخانه فعالیت تولیدی خود را از نیمه دوم سال ۱۳۹۷ شروع کرد، اظهار داشت: شرکت از سال ۹۸ به تولید انبوه رسید که در سال اول ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مربع، در سال ۹۹ به ۱۳میلیون ۶۰۰ هزار متر مربع و در سال ۱۴۰۰ با به کارگیری تکنولوژی ماشین‌آلات روز دنیا و کارآمدی نیروهایی که اکثرا بومی منطقه می‌باشند به بیش از ۲۳ میلیون و 500 هزار متر مربع تولید رسیدیم. عضو انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان نساجی ایران، هدفگذاری بیش از ۲۸ میلیون مترمربع تولید را برای سال ۱۴۰۱ عنوان کرد و درخصوص مشکلات و معضلات پیش روی این کارخانه تولیدی، ادامه داد: بزرگترین مشکلات ما همچمون دیگر صنایع که مسئولین وزارت صمت هم به آن واقف هستند، بخشنامه‌های متعددی است که در حوزه مالیاتی، گمرکی و وزارت صمت صادر می‌شود و مجددا احتمال دارد در عرض ۲۴ ساعت لغو شود. واحدهای تولیدی که به صورت مستمر در حال تولید و فعالیت هستند، ممکن است نتوانند خود را سریعا با شرایط آن بخشنامه هماهنگ بکنند و در این رابطه ضربه می‌خورند. یکی از مصداق‌ها در زمینه بخشنامه های واردات مواد اولیه است. به عنوان مثال بخشنامه استاندارد رنگ در سال جاری دارای پروسه یک هفته‌ای تا ده روز می‌باشد که ممکن است سبب دیرتر رسیدن مواد اولیه بشود که در نتیجه خط تولید با وقفه و مشکل مواجه می‌شوند. حسن همتی با اشاره به مشکلات مبحث تخصیص ارز نیمایی به واردات مواد اولیه، گفت: مراحل ثبت سفارش تخصیص ارز نیمایی در گذشته یک هفته ای  بود که اکنون به  ۴۸ ساعت زمان رسیده که بهتر شده است، اما مدت زمان این تخصیص از یک ماه به ۴۵ روز رسیده که می‌بایست دو ماه قبل اقدام به ثبت سفارش انجام بدهیم که با توجه به پروسه گمرک و... ۵ ماه به طول می‌انجامد. این موضوع در کنار قطعی اینترنت و سامانه که اکنون در دسترس نیست، بزرگترین مشکل این گونه واحدهای تولیدی به شمار می‌رود. عضو مجموعه کارآفرینان اضافه کرد: با توجه به سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی که از سال گذشته شروع شد بانک‌ها در زمینه تسهیلات سرمایه در گردش بسیار سختگیری می‌کنند. البته خوشبختانه ما در واحدهای تولیدی خود توانستیم با از نظر نقدینگی خودمان را تامین بکنیم. اما گفته‌شده که ۹۰ درصد فروش سال قبل را باید بانک‌ها سرمایه در گردش بدهند این در حالی است که معدل مانده و صورت‌های مالی انجام شده ولی متاسفانه در شبکه بانکی فقط ۴۵ درصد جذب شده و عملا نشاندهنده این موضوع است که خودشان منابع ندارند. همتی با اشاره به مشکلات مالیاتی این واحد تولیدی، تصریح کرد: سازمان امور مالیاتی در سال جاری درباره تخصیص ارزش افزوده سخت‌گیری می‌کنند. به عنوان مثال در فصل بهار ۲۰ درصد پیش پرداخت با شش قسط را به ۴ قسط تغییر دادند که نگاهی متفاوت با شرایط بازار است. صنعت نساجی، حوزه‌ای است که مشکلات مربوط به واردات و سیاست‌گذاری اصولی از طرف مسئولین و مدیران دولتی در کشور ندارند. وی بیان داشت: تولید پارچه مبلی در ایران در دو مدل تاروپودی و حلقوی می‌باشد که البته در رنگ و طرح تعداد بیشتر است. در ایران حدود ۱۳۸ واحد تولیدی بزرگ پارچه مبلی وجود دارد که ۱۵ واحد حلقوی بافت و مابقی واحدهای تولید تاروپودی می‌باشد. متاسفانه امسال بدلیل  فشار بعضی افراد خاص و دادن اطلاعات غلط به این وزارتخانه موجب شدند که ثبت سفارشات بسیاری درباره این قلم کالا صورت بگیرد. پیگیری از طرف آقای عمرانی معاون قضایی و دادگستری در سال گذشته و امسال مکاتبه با آقای فاطمی امین وزارت صمت داشته ام که متاسفانه تا الان نتیجه منطقی و قابل استنادی که کشور نیاز به صادرات دارد حاصل نشد و استناد کردند به صحبت‌های دو اتحادیه تولید مبلمان که در کشور چه میزان مبلمان تولید می‌گردد و کشور نیازی به واردات ندارد. حقیقت مطلب این است که حامی واقعی از تولید در مدیریت جدید وزارت صمت هنوز از طرف ما احساس نشده است. نیمه دوم سال برای تولیدکنندگان پارچه مبلی نیمه برداشت میوه عنوان می‌شود ولی با توجه به وضعیت موجود بازار و مشکلات عنوان شده برای ما خیلی سخت‌ از نظر نقدینگی می‌گذرد. وی گفت: محدودیت‌ها و قطعی برق در تابستان و گاز در زمستان که از سال گذشته اضافه شده را از مشکلات موجود برای شهرک‌های صنعتی از جمله قرچک دانست و افزود: در سال جاری از خردادماه تا شهریورماه چهارشنبه هر هفته ۱۲ ساعت به دلیل قطعی برق بدون اعلام قبلی تعطیل بودیم که برای یک کارخانه تولیدی مانند اُیاز که به صورت ۲۴ ساعته فعالیت دارد حدودا ۵۰۰ میلیون پارچه در خط رنگ به همراه چند تا از اینورترها از بین رفت که مجبوریم اینورترها را از آلمان تهیه کنیم و ترکیه ۱۸ درصد مالیات در کنار سود قیمتی بر روی فاکتورها اضافه می‌کند و این موضوع هزینه ما را در کنار هزینه‌های سوخت مانند خرید گازوئیل به صورت سربار افزایش می دهد. همتی اضافه کرد: بزرگترین مشکل ما و اینکه مردم این تفکر اشتباه «کالای ایرانی خوب نیست» را دارند، این است که اقتصاد ما واردات محور شده و حمایت از کالای ایرانی و تولید داخل به شعار تبدیل شده و مدیران به جای حمایت از تولیدکننده از واردکننده حمایت می‌کنند و استدلال خود را هم حمایت از مصرف‌کننده و مردم عنوان می‌کنند.مشوق‌های تولیدی و معافیت مالیاتی به همراه سود بانکی کشوری مانند چین با ایران حدود ۱۵ درصد تغییر است که این نشان از اهمیت قائل شدن کشوری مانند چین برای افزایش تولید و صادرات دارد. در داخل به خاطر ۴ تا ۵ درصد تغییر صعودی قیمت کالای تولید داخل نسبت به وارداتی، مدیران و مسئولین رای به واردات آن کالا می دهند که از نظر بنده این امر توجیه‌ناپذیر است. وی در پاسخ به یک سوال مبنی بر ظرفیت تولید کشور در حوزه تولید پارچه های حلقوی بافت رومبلی و نیاز داخل برای تولید و صادرات، گفت: ظرفیت تولید کشور براساس پایش انجمن تولید و صادرات نساجی ایران که در سال ۹۹ انجام شد و به وزارت صمت هم اعلام گردید، ۸۷ میلیون متر مربع ظرفیت تولیدکشور در انواع پارچه‌های رومبلی می‌باشد. ارزانی پارچه‌های رومبلی حلقوی بافت نسبت به کالاهای تاروپودی دلیل تولید و فروش بیشتر این کالا است. در سال گذشته حدود ۳۵ میلیون مترمربع در کشور پارچه‌های حلقوی بافت تولید شده که بیش از ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمربع آن توسط این کارخانه تولید شده است ولی پارچه‌های تاروپودی با توجه به تقاضای پایین کمتر تولید شده است. طبق داده‌های رسمی مرکز آمار ایران، نیاز داخل ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار متر مربع است. تولید مبلمان مطابق آمار وزارت صمت و مرکز آمار، ۴۱۲ هزار دست مبلمان و براساس اعلام شورای مبلمان ۴۵۰ هزار دست مبلمان (واحدهای صنعتی) است. در حوزه تولید مبل دو نوع واحد صنفی و صنعتی وجود دارد که طبق برآورد خودمان و تولیدکنندگان مبل، یک میلیون دست مبل در کشور در این دو واحد تولید می‌شود. رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان نساجی ایران درباره مازاد تولید پارچه‌ های رومبلی در ایران، تصریح کرد: طبق گزارش وزارت صمت که در سال گذشته اعلام شد، برای سال ۹۹ حدود ۵ میلیون مترمربع و در سال ۱۴۰۰ نزدیک به ۶ تا ۷ میلیون مترمربع مازاد تولید داشتیم. صادرات این شرکت به کشورهای تولید و عراق که در سال گذشته انجام شد و در امسال به ایتالیا و ترکیه بود که صادرات به ترکیه ۵۰۰ هزار دلار و به ایتالیا حدود ۲ هزار مترمربع بوده که هدف بازاریابی بوده است. مازاد تولید که به دلیل نبود صادرات و تقاضای کمتر که ۹ و نیم درصد نقد بازار شده و عملا تامین نقدینگی با مشکل مواجه شده، انبار می ‌شود.

صادرات و واردات پارچه - نساجی آنلاین

..
بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد